28 December 2012

Cuti

Hai engkorang. baru harini buka laptop. ingat nak update tapi balik cuti je terus demam panas. sakan berjalan agaknya. tu sampai demam demam tu. aku bercuti ke langkawi minggu lepas. yelah, tak pernah pergi lagi kan. banyak jugak aku nak kongsi pasal langkawi ni. 

  1. Bertolak malam. singgah kejap R & R tapah. ingat takda orang rupanya pehhhh. berduyun umat.
  2. Sampai ke jeti kuala perlis dah subuh. aku ingat kuala perlis tu kuala kedah. rupanya ada tiga jeti kalau tak silap. noob juga aku. 
  3. Dari dalam bas sampai ke jeti aku dok tanya " kita naik feri yang warna kuning tu kan? kan? " sampai member jadi bengang. bila dah sampai aku kecewa sikit sebab tak jumpa feri tu. rupanya hanya kat penang je. hahaha!
  4. Aku tak tahu la nak kata apa. datang je di jeti kuala perlis tu dan dan pulak nak renovate, repair bagai. sebelum sebelum ni memang tak pernah nak buat ke atau tertangguh ke macam mana? mohon pencerahan. aku nak pegi kencing masuk tandas dia pun fikir dua tiga kali. serius teruk dan tak selesa. lagi memang panggil nombor hanya guna healer. macam mana tu? dengan econ takde. atleast ganti la kipas ke apa. ni pakai udara semulajadi yang datang dari ketiak bermacam macam jenis. dengan terpengap gitu. nak salahkan siapa?
  5. Masjid Al-Hussain masjid yang terletak dekat tepi jeti. nasib ada masjid. aku siap siap dalam tu. selesa sangat. serius tenang dengan laut yang sememangnya cantik. Tuhan Maha Pencipta sekalian alam.

rasa macam nak tidur je kat atas tebeng tu. dahla sejuk, tenang pulak tu





WR : Cukup lah lima perenggan. kang lagi lima aku sambung. kakaka.

39 comments:

  1. tapi aku pulak risau kalau kau tido kat tebing tu?aku risau ang tergolek dalam laut,hahahaha....nak daim,lalalalalalala

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau nanti nak pegi kedah gak kannnnn :P

      Delete
  2. cuti cuti malaysia..patot laaa...

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. ermmm, aku tak tahu ni ayat sarcasm atau tak. aku iyakan jela. haha

      Delete
  4. Replies
    1. kau dah balik ampang cemana gaya. puihh

      Delete
  5. beh ar org 2 asik cuti je..ade ole2 utk gua tak?..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan berdua bro tapi berempat. dengan makcik. ada je tapi lu kene datang dulu. ting ting ting

      Delete
  6. lang-ka-weeeeeeeeeeeeee........ MOHON poskan coklat. tq~

    ReplyDelete
    Replies
    1. bak alamat






      emel jelah. nak bagi gambar je. haha

      Delete
  7. oh.. bercuti ke langkawi ya.. ni cerita separuh jalan aja.. yang separuh lagi mana?


    *baguslah dah kebah demam. Akak punya berukband pun demam juga.. tu yg malas nak online haha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. separuh lagi saya post nanti. akak tunggu je ye. haha

      Delete
  8. feri kuning? kekeke...ko tido dalam air tu lg sejuk

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku ingat kalau pegi semua pulau pakai feri tu. hahaha

      Delete
  9. errr..rasa sadis pulak bila fikir yang aku ni xpernah sampai langkawi..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan sadis sadis bro. ada masa pergilah :)

      Delete
  10. bln dua haritu baru je pergi langkawi. Tapi dah terasa nak pergi lagi. Macam tak puas. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. aaaa, kalau banyak duit boleh pergi 2-3 kali kan. hihi

      Delete
  11. Replies
    1. aku pergi rombongan warga mas la encik

      Delete
  12. tak pernah sampai Langkawi jugak ni.... Hurm, bila nak pegi ye, tunggu jeti tu siap renovate dulu lah. Kurang skit bau ketiak..huhuhu

    ReplyDelete
  13. hahaha
    part yg feri kat penang tu memang menarik... hehehe

    ReplyDelete
  14. Huntunglaah dapat makan angin.

    *aku naik angin*

    hahaha.

    ReplyDelete
  15. panggil nombor guna healer??hahaha.dah jadi suasana klasik pulak..hehehehe

    ReplyDelete
  16. wah wah! best la pergi merayap ke langkawi.
    ada lebih2 coklat daim tak? hihi :D

    ReplyDelete
  17. tak jalan langkawi. tapi ade org belikan macam2 dari langkawi. huarhuar

    jalan kota bharu. dgn kate lain kali pertama sampai kelantan.
    tapi hujan jadi balik cenggitu. huar3

    malang tak malang.

    hey hey salam disember. hey hey!

    ReplyDelete
  18. ah, dah datang bukannya nak singgah jitra

    ReplyDelete
  19. wadi,jom jalan2 satu malaysia
    esok kau tak sekolah kan.


    kan kan kannnn
    :|

    ReplyDelete