24 November 2012

Satu hari peristiwa dalam banyak cerita

#1
On the way pergi umah kahwin kami konvoi empat kereta. aku kereta dengan shikin dan anoi. shikin driver. aku co-driver sambil diatas peha dua jenis telefon untuk menjawab panggilan pergi ke rumah pengantin. lepas tu aku nampak si se (baca firdause) bawak kereta laju. aku takut kami tertinggal. lepas tu, aku nak mesej tapi terlepas cakap gini.

" ehh, si se tu apesal kuat kuat sangat! "

padahal aku nak cakap " ehh, si se tu apesal bawak laju sangat! "

Shikin dengan anoi dah terburai gelak. dorang kata " sabar wadi. tahu la destinasi kita nak pergi rumah kahwin "


#2
Tadi aku pergi rumah orang kahwin kawan sekolah dulu di pantai dalam. masa nak bergambar dengan pengantin, si hafiz cicak terus kata "woii, buat peace TIGAAA." yang lain muka pelik. kenapa pulak tiga. bukan peace dua je ke? rupanya kisah masa sekolah dulu dorang bahan nama pengantin ni bangla jual kapet.

" mari mari beli karpet. beli tiga percuma satu dan terus angkat anak saya ahmad capitt " (lagi satu muka capit ala ala bobby deol versi berbulu)


#3
Aku dengan anoi nak pergi solat zohor. usai solat, kami perempuan macam biasalah. mekap mekap, gincu gincu, bedak bedak. *tapi aku tak pakai mekap eh. lepas tu, anoi dah siap semua.

" wadi nak aku tunggu tak keluar sesama? "
" tak pelah. kau keluar dulu. kang aku datang "

anoi kata sebab kat luar ada lelaki lepak lepak lepas solat. dalam 4-5 orang. aku kan pemalu. tu pasal dia kata gitu. sekali aku keluar terlanggar pintu. GEDEGANGGG. dahla kuat bunyi sebab ada besi apetah lagi segerombolan lelaki terus usya tepat ke muka aku. dan terdengarlah suara,

" ya habibi maulana. napa enti terlanggar pintu pula "
" adik manis terlanggar pintu hawat kuat sangat "

tula engko wadi. berlagak sangat taknak orang teman. kan dah mendapat. aku sambil jalan sambil senyum sambil tergelak sambil kaver ayu. malu woi! maluu.


#4
lepas berejam lepak dirumah pengantin, kami pergi lepak ke mid. saje berjalan jalan, makan makan, borak borak sebab masing masing dah lama tak jumpa. lepas habis berjumpa kami bergambar. kami yang perempuan tengah nak bergambar. tetiba si castello masuk di tengah dan pegang kamera ke bawah. kami yang lain automatik hulur kaki sebab ingat nak tangkap gambar kaki. rupanya,

" ehh, korang ni kenapa? aku nak tangkap gambar muka la. kamera kan kat atas. kau tak nampak ke? "
" laaaaa, ingat nak tangkap gambar kaki. masing masing dungu beria ikut wadi pehal "











WR : elok kene jampi kau ni wadi. kakaka

15 comments:

  1. tulaa engko. nak kawin tapi penakut. kah-kah

    ReplyDelete
  2. lepas ni turn aku pulak buat entri pergi majlis kau. keh keh.

    ReplyDelete
  3. GEDEGANG!! owh ok pintu ni kuat lagi :P

    ReplyDelete
  4. hahahahahahahahaa.. adeh.. semua situasi tu sangat2 kelakar ok..hahahaha

    ReplyDelete
  5. mende la chegu bayam langgar pintu

    ReplyDelete
  6. KO TULIS DALAM DIARI KE?

    (MALAS TUKAR CAPSLOCK)

    ReplyDelete
  7. takpun kena pergi kursus menguruskan diri dengan tertib. bukan pergi kuruskan bodi ok.

    ReplyDelete
  8. gamaknya kura kura ni dah tua bangka nak uzur agaknya..mah sini aku mandikan air bunga..kah kah

    ReplyDelete
  9. haha adoii dapat perhatian sebab terlanggar pintu. ki2
    comel la wadi ni :))

    ReplyDelete
  10. lawak la awak nih.... salam perkenalan...

    ReplyDelete