30 October 2012

Kerja Part Time #8 - Sejuk 18sx

Pagi tadi tidak hujan. situasi pertama.

Macam biasa, aku kerja tunggu budak budak yang tidak mandi dari rumah dalam empat orang. setiap hari sama je empat budak tersebut. isyraq, nadim, wafi dan arisya. lepas aku tanggalkan semua baju baju berbau hamis, mereka tanpa disuruh pergi ke bilik air. rutin harian beb. dah tau towel siapa, bukak pampers. cuma aku tugas untuk memandikan sahaja.

Tengah elok mood pagi aku nak sabunkan budak,

" waaaa waaaa iguu. sakit! sakitt! "
" sakit apa nadim?? "
" akit konekk! akit konekk!! waaaa "

Aku pun belek belek. macam bengkak sikit. tapi macam tak bengkak. aku biarkan je. sebab beliau ni jenis rendam pampers terlalu lama mungkin faktor 'konek' tu sakit.

Petang tadi hujan maha lebat. situasi kedua.

Pukul enam setengah, memang aku wajib mandikan budak dua orang ni sebab balik lambat. isyraq dan nadim juga. budak budak memang kene mandikan sebab lasak satu hal. cepat berpeluh.

Mandikan macam biasa, tengah sabun di bahagian 'konek',

" haa nadim. sakit lagi tak nadim 'punye' ni? "
" tak akit dah igu. konek sejuk la. hihihihi "

Gulpp. lain macam sejuk dia. tau la musim tengkujuh. nasib aku tak pitam. dah lap lap badan, aku terus ke dapur buat susu makhluk bertuah tu.









WR : dan dan sejuk, leptop gua pun dah elok. yeyy! boleh aktif menaip lepas ni.

34 comments:

  1. konek betul kau wadi.. bacaan kanak kanak berumur dibawah 13 tahun dgn penjagaan ibubapa ni. hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko yg konek ni. tak sunat lagi mana boleh baca entri ni.

      Delete
  2. ish.. apa la cigu ni.. ini pun mau citer ke.. hahaha..

    tu memang keje tetap ke wadi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini pengajaran la kak. hih. tak, ni sementera je nak tunggu tawaran posting

      Delete
  3. hahahaha.. langsung tak bertapis ini entri.hakhakhakhak

    ReplyDelete
  4. konekonekonekonekonekonekonek

    ReplyDelete
    Replies
    1. nanti ada anak hantar ke aku tau

      Delete
  5. lain macm je budak tu . nasib budak . kui3

    ReplyDelete
    Replies
    1. tula pasal. dah pandai tau. hihi

      Delete
  6. gambar bawah tu apa motif dia? mcm motif org jahat je!

    -roronoa-

    ReplyDelete
  7. BAHAHAHHAAH kena bawak budak ni g petaling streeet oi....

    ReplyDelete
    Replies
    1. amboi. pesen nak melatih ke apa. haha

      Delete
  8. sian gambar lu takde orang komen..
    biar gua komen..
    gambar tu absurd, lalala..

    ReplyDelete
  9. dan dia akan melalui satu lagi kesakitan di konek yang amat dahsyat.

    Jika tersepit zip seluar. kahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. mesti ko penah kene dulu ni kann

      Delete