09 August 2011

Ajal Menjemput Tak Kira Masa

Assalamualaikum




Baru tadi dikejotkan panggilan dari classmate bahawa ayahanda tersayang telah pergi mengadap Ilahi. rase macam tak percaya pon ada. aku sedang sibuk menelaah esaimen TP untuk disubmit esok. apa agaknya perasaan kalau aku ditempat beliau? tak sanggup aku rase. mau menggeletar badan bile dapat panggilan tersebut. kami satu kelas memang rapat sebab dalam kelas tu dua orang je lelaki.


Lepas dapat berita tu, kami ucapkan takziah. yang aku tahu, ayah beliau dah lama sakit. mungkin malaikat dah bersedia menjemput ayahnya pergi ke alam lain. member aku yang lagi sorang ni tanye,



member : kau oke tak ni?
beliau : aku redha atas ape yang berlaku. 



Sungguh! kalau aku, tak mampu tahan seperti beliau. TABAH. lepas beliau packing packing barang, terus gerak bersama teman beliau ke triang, pahang dengan menaiki motosikal. beliau berasal dari negeri sana. semoga kau tabah dalam menghadapi saat saat ini.


Baru minggu lepas, ex-schoolmate aku sudah dipanggil mengadap Ilahi. rase macam tak percaya lagi pon ade.
kita yang masih hidup teruskan la perjuangan dimuka bumi Allah ini dengan segala ruang nafas yang ada. ingatlah, mati itu menjemput bila bila masa sahaja.




Takziah buat temanku Mohamad Idham atas pemergian ayahanda yang kamu sekeluarga sayangi. Sesungguhnya setiap yang bernyawa itu PASTI akan merasai MATI. Semoga Rohnya di cucuri rahmat. aku juga amat terasa atas musibah ini. 







Al-Fatihah






Wadi Rede : sebak.

7 comments:

  1. al-fatihah..takziah kt kwn awk..

    ReplyDelete
  2. perkara yang paling dekat dgn kita dalam seharian kehidupan ialah mati
    jadi sayangi lah mati dan beramal sentiasa

    al-fatihah

    ReplyDelete
  3. Al Fatihah...arwah adik aku pun pergi dulu sebelum aku..

    ReplyDelete
  4. alfatihah.. takziah kpd kluarga mereka

    ReplyDelete
  5. terima kaseh kepada wadi rede...dan kawan2 yang telah mengetahui permergian ayah aku...dan semoga ia menjadi peringatan kepada kita..walau apa pun redhalah kepada Nya..kepada Nya kita datang dan kepada Nya kita kembali..mungkin ada hikmah disebalik ini...semoga roh dicucuri rahmat...amin...

    ReplyDelete