02 May 2011

Famous Sekejap

Assalamualaikum


Selamat malam yang sejuk lagi enak. malam ni hujan kat tempat aku. sangat best untuk aku tidoooo. ok, sambung balik. nak tanya pendapat anda la, best tak jadi orang pemes ni? anda penah jadi situasi macam ni tak? penah? tak penah? hemmm, aku pon tak tahu penah rase ke tak. tapi, rasenye sekali je kot pemes-pemes ni.



Tak caye? betol tak caye? hahaha. tu la, kalau aku semuanya tak percaye. asal tak caye semua aku. tak pe,  paham dah. sile lihat bawah kalau anda semua tak percaya.



#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#   
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#








Kalau korang tak caye, sile beli buku diatas. kalau tak nak beli, kau tengok pon dah kire ok. ouhh ye, sekarang tengah book fair kan? laaa dah habis time la sengal. rini kan 1 mei. hahaha melepas la. tak pe, kat book store ade banyak lagi. 




Sebab ape suruh beli? saje je weh, suka-suka nak suruh habiskan duit kau. apedaaaaa tak rugi pon kalau beli buku ni. ade gak manfaat, ilmu. ape yang kau tak tau jadi tau. 2 in 1 la omputih cakap. sesambil tu, leh la usya muka aku yang comel lote ni. hahaha puii *perasan lg. aah, muka aku ade dalam tu. kau kene usya bebetol. 




Story nye macam ni. mase tu, aku join program cuti sekolah. seingat aku la, time standard 6 kot. parents aku ni suka sangat hantar anak-anaknye join program-program time cuti sekolah. yela, dari buang mase tak tentu hala baik masok kan dalam program cmni. ade gak pekdahnye. aku join program ape tah. tak hengat la weh. da bape tahun. kira la sampai umur aku sekarang. tapi, aku still ingat sape owner anjuran program ni. beliau ialah Tuan Haji Muhammad Zakaria. yes, aku memang ingat sampai sekarang. kau boleh tengok hasil penulisan beliau kat sini. mak aku adalah seorang pembeli solusi yang tegar dan hasil beliau pon ada dalam majalah tersebut. interesting, cool dan seronok baca penulisan beliau. sekarang, beliau rajin exploring di negara luar termasuk indonesia, thailand dan banyak lagi.



Okeh, mase tu kami tengah belajar tajwid kalau tak silap. and then tetiba ade 1 surat kot pas kat ustaz tu suruh panggil kami berempat. aku, kimah and 2 membe aku tak ingat name sape. kami pelik la sebab ape kene panggil kan. ade buat salah ke? aku ni dala baik, senyap pulak tu *perasan lagi. lepas tu, ade orang bagi 1 set mekap dan suruh bersiap dalam toilet. kami sume tercangak-cangak. haa? ape jadah nak pakai mekap bagai ni. aku mane reti dow. 



Tanpa banyak songeh, kami pon bersiap ala-kadar dengan muka macam &*%^#@ aku tak tahu nak cakap macam mana. hahaha. seriously! aku tak dapat bayangkan muke aku ditacap macam hape. dah la aku sendiri yang mekap, budak darjah 6 dah reti mekap-mekap ni. kami memang terbahak-bahak habes. pehhhh sekali tacap, ayu siottttttt! lagi-lagi aku. hahaha. aku dah tak larat nak gelak bai. kau boleh usya muka aku dalam buku tu. ghupenye, kami ade sessi photoshoot. tudiaaaaa kemain lagi kau wadi. tak penah-penah seumur idop jadi model bagai. *bangga jap.




Lepas abes gambar sakan, ustaz tu cakap la nanti masuk majalah. kami pon terujaaaaa gile. wahhh! hebat weh sampai masok majalah. bukan artis nasyid pon. tetapi, kami tunggu punye tunggu tak masok-masok. sangat sedih. berzaman aku tunggu dari darjah 6 tak masok-masok. artis lain tuh tangkap gamba hari ni, malam kang da cetak. esok, dah pemes. 




Nak dijadikan cite, 3 tahun lepas kot aku ngan mak singgah book store kt bangi. usya la buku-buku kat situ jap. tetibe hati aku ni tergerak nak selak buku tersebut. selak sekali je weh, sekali je terkujat hati mak nak tengok muka aku dalam tuh. MUKA AKU bai. kelam kabot tunjuk kat mak. lamaaaaaaaaaa siot nak tunggu keluar. haha. mak aku gelak je. pastu, terus on the spot beli. dan-dan tu jugak. tapi sayang. sebab aku dah besar. muka aku dalam tuh time darjah 6. kau bayangkan la. tak ke lawak muka macam badot tak siap.




End, ok la gak dapat keluar sekali. ade sorang membe aku beli, perasan muka aku dalam tu. beliau cakap,



M : "eh, wadi. muka ko ke dalam buku ceria tuh?"

  W : "macam mane ko tahu tu aku?"

 M : "alah, tahu la sangat. muka ko tak penah berubah dari sekolah dulu. sama kecik macam sekarang."

  W : "heeeeeeeeeeee" sengih cam kerang basi 




Terima kasih la sebab beli. tak suruh pon kau dah beli ye. satu lagi, masa aku darjah 2 kot penah masok dalam majalah TATIH. mesti kau tak pernah dengar kan? tatih ni tak silap lahir sebelom majalah ASUH terbit. lepas tu terus tak keluar-keluar dah. tak tahu sebab ape. beliau same kompeni dengan ANIS. dalam majalah tu, ade gamba aku masok competition pakaian beragam jadi doctor. tak leh blah nak doctor je kau wadi. tapi sayang la. aku tak sempat simpan majalah tu. aku mula tengok memang kelakar abis.




Berbakat jugak aku time kecik. dala bakat, comel bergaya pulak tu. dapat pulak tempat ke-2. *sile bawak baldi kalau nak muntah hijau











p/s : best kan kawan dengan orang pemes ni? hahahahahahahahahahahahahaha :p




    

No comments:

Post a Comment