12 April 2011

Menambah lemak

Assalamualaikum..


Baru sekarang terhegeh-hegeh nak update entri baru..berjabon aku nak bukak blog nih..banyak hal la der..sori la..minggu lepas aku baru balik dari berjalan-jalan..asyik jalannnnnnnnnnnn aje xhengat dunia..haha..dan aku berjalan pon disekitar KL..muak dow..lepas kami berjalan sana dan sini dan sanun, kami singgah di restoran yang agak menarik..1st time jugak beliau membawa aku pergi ke sana..makan nasi briani tuuu..aku pon nak try gak mane yang sedap..antara Bangi atau KL..


Memula aku masok memang nak dekat ramai orang la..beliau ade 2 tempat..satu tempat kat bawah yang open air punye..ni special untuk sape suke menyedot udara segar kat KL la tu..*konon..lagi satu tempat kat atas untuk air-cond..yang ni kire exclusive..mase aku datang tu ade gak meja yang telah di reserved..mereka nak makan lunch kot..kemain banyak booking eh..


Lepas da cop tempat..*men cop-cop pulak..waiter tu datang bagi menu..aku pon tengok la..aku pilih nasi beriyani ayam sama dengan beliau..pastu pilih air ice lemon tea..memang sedap air beliau..tak rasa masam sangat..masam manis-manis je..dan beliau amik air teh ais..bila datang je nasi tersebut, maka aku dengan selumberdog terus makan tapi menoleh kiri dan kanan..haha..eh, tapi aku dah baca doa makan taw..


Nasi beriyani mereka agak sedap jugak..nasi pon mereka guna beras panjang-panjang..pinggan besar kau tahu..kepala kau pon boleh masok..ayam beliau pon gabak..aku pelik sebabnye ade kuah dal..campor sekali dalam nasi uh..mule-mule aku ingat tak sedap, pastu beliau suggest rasanye memang char kueh tioww..*kau ni wadi semuanya sedap..kalau aku makan konpem tak abes sebab banyak sangat..



Aku kalau da makan memang tak hengat orang sebelah..main ngap-ngap je..dah tu, lupa terus nak uplod gamba..bingai betol..sibbek simpan resit..kepada mereka kat luar sana tu, dah penat-penat jenjalan sakan kat Jalan TAR, singgah la kat restoran Zam Zam Food Street..tak silap aku, sebelah hotel ape tah..boleh tahan makanan beliau..siap ade dessert lagi..ice cream la..sedappppp sangat! aku bagi 5 bintang dari 10..tapi, tak leh can la nasi beriani gam kat bangi..nak tahu kat mane, sile tungguuuuuuuuuu..




harga pon buleh tahan la





p/s : arigato kepada beliau kerana telah belanja aku makannnnn..

4 comments:

  1. perghhh...kaw nie mkn ke melantak bapak la mahal er....
    mkn la kat fisrt cafe kan murah...bwu 10 hengget...hahah

    ReplyDelete
  2. aku mencekik senanye..haha..alah, mad..skli skla kot mkn mhl..jom la mkn cni..sedappp..

    ReplyDelete
  3. mencekik dan membedal ni kak wad, ahhaha :D

    ReplyDelete
  4. haha..akk menyentap ni..yu, t kua jom g kl mkn kt cni..ko blnje akk eh? :p

    ReplyDelete