27 April 2011

Makan Bakar di Sekinchan

Assalamualaikum w.h.b




Bertemu kembali didalam entri baru..semakin rajin untuk mengupdate..padahal lambat 2-3 hari..pemalas! okeh, malas nak muqadimah panjang-panjang..al-kisah, semalam aku keluar dengan mak dan adik aku beli barang dapor..yela, baru dapat gaji kan..semestinya barang dirumah sudah kehabisan..kami pon pegi la membeli-belah di Putrajaya..tetapi bukan disitu, di Mydin sahaja..ya, sangat murah dan berpatutan..lagi-lagi ekonomi Malaysia ni macam haramm jadah..so, beli la barang yang murah tapi berkualiti..betol ke??



Lepas dah beli-beli barang semua, perkara wajib opkos la MAKAN..tak melantak bukan wadi namenye..haha..kami pon berfikir-fikir mane yang tempat sesuai kat Bangi tercinta ni..pastu mak aku nak makan pizza katenye..dah alang-alang nak dekat rumah pegi la kat pizza pah..pizza ni 100% orang kita buat..bukan macam pizza hut or dominos something..tapi, pizza beliau siyes sedap..even tak la seberape hot macam pizza-pizza lain..kitaorang pegi sekali restoran beliau tak de orang..ghupenye kedai beliau elektrik tak dak..pe kes daa..tak kan nak makan panas-panas..kalau pizza tu panas, tak ke terbakar anak tekak kau nak makan..kami pon patah la balik..ingatkan tak jadi makan terus..sedih aku..wuwu~



Ghupenye tidak..tetiba adik aku suggest tempat Reko Sentral..sibbek kalau tak, melepas aku nak makan beso-beso..dala tengah gaji..kome nak tahu itewww makan ktne? jeng jeng jeng..





tak payah nak pegi kuala selangor





Kat Bangi pon dah maju skang..kau adooo? kami pon masok kedai tersebut dengan segera..sekali masok, waiter tu bagi menu..sekali tengok, aik pesal tak de makanan bergoreng ni? waiter tu jawab la..sini makan untuk bakar-bakar je..laaa patot name beliau SEKINCHAN..kat sane kan yang tempat nelayan banyak ikan, ketam bagai tuh..dah alang tu terus la order..mak aku amik ikan terubuk bakar aku pulak amik kerang bakar..sebab ape aku pilih kerang? ya, setelah berkurun zaman firaun lagi aku DAH LAMA, dah lama ye aku tak makan kerang..hari-hari ayam-ikan-ayam-ikan..kadang-kadang je sotong..nasib baik muka aku tak macam ayam..




Lepas dah order tu, aku amik la air jus epal..adik aku pulak air tembikai laici..mak aku tak suka sesejuk punye air beliau amik la skyjuice suam..



mine


adik aku punye



Ok, nak tunggu mereka serve punya la lama..dalam setengah jam..berbulu idong aku tunggu..yela, nak bakar bagai..aku sedot-sedot air dah tinggal setengah..sabor jelah~ mata aku pon melilau tengok kedai tu..boleh tahan gak dekorasi kedai..nak tarik customer mestilah kene cantik-cantik kann..sekali pandang de WI-FI..adess rugi tak bawak laptop..free lak tu..kan sia-sia setengah jam macam tu je..heh! tunggu punye tunggu datang la makanan kami..pehhh! meleleh siot..sodapp bai..makan bakar-bakar ni sedap dengan nasi lemak..alahh, sape penah makan kat Melaka mesti same punye..spesen..nasi lemak beliau pon sedappp gk..




tudiaaa..kerang bako..kita bako, bako




ikan terubuk bako




Mak aku cakap, makan ikan ni kene sabo..sebab ape? sebabnye ikan ni beribu-riban tulang..ade tulang halus, kecik, besoo dan sebagainye..kalau orang tak sabo korang boleh pikir ape akibatnye..lagi 3 jumaat memang jalan..so, sape-sape nak jadi penyabo macam aku makan la ikan ni..setelah menghadap makanan tersebut dan makan tidak sampai dalam 20 minit..cepat, habis serta tangkas..




xde sisa langsung





see..uollz boleh tengok..hanya 3 orang saje makan



Haha..tengok jela aku makan ye dak..licin ouhh..dasat wadi ni bai..badan kering macam papan lapis tapi makann..MasyaRabbi, hanye tuhan yang tahu..ok la aku nak komen sikit..ikan terubuk beliau memang sedap..lembut dan tak hangus..aku boleh kerat jari kalau korang nak pegi dan try..yang buat kami makan sampai jilat-jilat jari adalah kuah dekat kerang tuh..pehhhhh! meleleh bai..serious aku cakap ni..mak aku pon cakap sedap..leh cicah camtu je tau..end, aku suggest korang try la..harga not bad kalau makan 3 orang..kalau kau bawak askar ramai, mau kot simpan below RM500++..sebab, mak aku bayo harge RM57..hamikk kau..terbaikk sangat..aku ngan adik tergelak je..mak aku cakap, tak pela sekali sekala makan mahal..pulak pulak tengah gaji..untung la sape tinggal kat umah..macam aku..muahaha..yang jadi mahal sebab ikan beliau..bukan BESOOOOO sangat..aku pon pelik sebab yang pilih ikan tu mak aku..ape yang berat ha??



Yang penting dah selamat simpan dalam perot aku..tinggal nak buang je..korang nak tengok muke ala-ala ulo sawe kenyang..tapi yang ni comel plus cun punye..hahaha..puii! *perasan





yang tu bukan pinggan aku..sekiann

















p/s : mak aku cakap, kire ok la makan sini..kalau pegi KS semata-mata makan cmni konpem-konpem la nak kene duit minyak lagi, duit tol lagi, jajan lagi..ni sebelah rumah aku je..betol kann?





No comments:

Post a Comment