25 April 2011

Cinta, Cinta, Cinta

Assalamualaikum w.h.b


Maaf la lambat update..amik mood dulu..eceh, mood konon..yela, baru habis exam cuti pulak tu..sape tak suke nyoo oii..baru teringat aku tak update lagi..minggu lepas baru habis exam final untuk short sem ni..dua subjek je..aah, dua la sangat..subjek tough bai kau nk ketch up camne..arab lak tu..aku dala lembab sikit..haha..yes! kutuk diri sendiri..moga-moga result aku meningkat sampai 4 fulet..aminnnn ya rabb :')





Okeh, berbalik tajuk aku kali ni pasal CINTA..sape-sape tanye korang cinta tu ape kasi hempok sikit ngan kerusi kot baru paham..sape tak pernah bercinta wei..aku sendiri penah kot bende-bende camni..memang lumrah kau tahu..kalau tak tahu tu wallahualam..maybe beliau seorang yang nerd atau pon lagi tiga jumaat get ready la tuh..



Cinta tu subjektif..macam-macam cinta yang kau kenal..cinta kepada Ilahi memang semestinya la kan..ibu bapa, adik-beradik, nenek, atok, moyang, kawan-kawan dan lain-lain lagi..cinta nak belajar, cinta apa-ape jela..nak kata pasal cinta ni la kan, adelah sorang member aku laki..dalam beberapa minggu lepas time study week beliau mesej aku kat fb..maybe sebab aku ni a good listener kot..tu yang pilih aku..haha..perasan lak ai kau wadi..and mesej itu telah mengatakan beliau break-up setelah 4 tahun berkawan..EMPAT TAHUN beb..pehhhh! macam story aku dolu-dolu je..haha..puii!



Nak dijadikan cerita, beliau yang mintak putus sebab pempuan tuh yang cari pasal..pasalnye keluar ngan laki lain dan suka sangat menipu member aku ni..okeh, 1st time kot aku dengar..yang aku dengar la pempuan curang..susah bai nak tengok pempuan curang..selalu laki je..yela, dah nama pon LELAKI..tak curang tak macho la kann? haha..sorry la kaum adam..ni pendapat aku je..tapiiii, de tapi weh..TAK SEMUA laki macam tu..aku tahu..



Haii, susah nak buat conclusion pasal cinta ni..aku pon de pengalaman gak..member aku ni story la dari A-Z..ouhh, begitu ghupenye..aku pon kenal ex-beliau member aku tu..tapi, tak penah jumpa lagi la..sebab tak de mase..mula-mula memang tak percaya ape yang beliau cite..tapi member sendiri kau tak percaya memang kasi tibai jela..ex-beliau ni suka kat member se-university..*name u terpaksa dirahsiakan



Member aku ni sampai sekarang tak percaye yang ex buat macam tu..hadoii! aku yang pening tengok beliau..berpuluh riban kot nasihat cakap jangan cari ex lagi..pastu tadi barula percaye yang ex tuh memang dah tak nak kat beliau lagi..member aku ni dela chat, mesej kat fb kan tapi still tak layan sampai sekarang..kann..maknanya?? tula, aku da cakap dari dulu lagi..kita ni kalau orang dah tak sayang tak payah nak tunggu bagai..buat sakit jiwa je..jiwa kau tu yang sakit..yang ex tu tah-tah tak ingat langsung..dok sukaaaa sangat kat laki baru tuh..aku bukan nak sebelahkan pihak beliau tapi kau dah besa kau boleh pikir sendiri mane yang salah mane yang betol..



Esoknye kot, aku buat la post kat fb..post tuh nak aim kat ex member beliau sebenarnye..tak tau la kot ex ni perasan ke tak..


reka sendiri..tetibe dapat ilham..mase pegang bantal busuk pulak tu


Tudiaaa..ramai pulak sambutan diluar jangkaan macam sambut new year..hahaha..aku malas nak komen..nanti semua tanye macam-macam..so, baik aku diam je..




Aku bukan nak cakap ape la..kepada mereka yang kat luar tu sedang bercinta ke, sedang makan ke minum ke, dah dapat pasangan yang elok tu korang teruskan jela..bukan ape, penat tau tanggung cinta ni lama-lama..aku cakap macam ni sebab aku dah penah kene dulu..cukup la sekali terkesan sampi jiwa hati sanubari ni..sampai SPM aku down la jugak..tapi aku sikit pon tak menangih..siyes aku cakap ni..tak tipu! tapi effectnye tulah..kat result..same macam beliau dalam 4 tahun bercinta..yang aku ni break sebab laki tu mintak..LELAKI lagi..haha..pasal ape break nanti aku story..ade sambungannye..dont worry la..sebelom nak menutup entri ni, mata aku pon dah macam ayam kena patuk je..nk bagi pepatah cikit :-


  • What goes around comes around
  • Mungkin Tuhan sengaja mahu kita berjumpa dgn orang yang salah sebelum menemui insan yg betul supaya apabila kita akhirnya menemui insan yg betul, kita akan tahu bagaimana untuk bersyukur dengan pemberian dan hikmah disebalik pemberian tersebut
  • Cinta itu sesuatu yang indah, cinta boleh buat kita gundah, cinta juga boleh buat hati kita berdarah dan cinta juga boleh membawa kesalan yang tak sudah


Haa korang nampak tak bahana CINTA nih..dasat kemainn..punya hebat*sebenarnye tak hebat sangat pon..yang aku pegang sampai sekarang kata-kata yang atas sekali tuh..yess! absolutely kena dengan beliau..ha? beliau mane lak ni? hahaha..tettt! tungguuuuuu ade lagi storinya..







p/s :  penat tak dengan cinta ni?

No comments:

Post a Comment