01 April 2011

Hari Ni Birthday Mak Saya

Assalamualaikum..


1 APRIL 2011

Bersamaan dengan 26 Rabiulakhir 1432..betol tak? aku pon reti tau tengok kalender masihi ni..*dan-dan je* sempena ari jumaat yang penuh keberkatan dan barokah ini aku ingin mengucapkan selamat hari jadi kepada mak aku yang telah berumor sekian-sekian..mane leh bagitahu umor..secret la..ye, seorang mak yang telah melahirkan aku dekat dunia ni..tanpa beliau sape la aku..tak kan rumput pulak? mane ade manusia lahirkan bende lain kecuali manusia? kann? kalau ade la, itu adalah sesuatu yang mustahilun.. 


Aku post entri ni sebab nak bagi mereka sedar termasok aku yang xpernah sedar diri dari kecik sampai besar-besar gajah ni haa..sape yang tak sayang mak sendiri kan? seganas-ganas aku pon still sayang mak sampai bile-bile..ye, aku mengaku sayang mak aku tapi, aku tak penah tunjuk kat beliau..ini serius! Sebab aku jenis macam tu..macam tu la..nak buat camne lagi..


Penah tengok gak bebudak yang sayang mak dengan cara lain..alaa, yang macam drama kat tv pon penah ade..tak kan korang tak penah tengok kot..ok la aku bagi contoh *bagi sesape yang TAK PENAH tahu* :
  • sayanggggg mak sangat-sangat..sampai basah pipi mak beliau di cium ehh
  • pelok mak bagai nk gile..sampai sempot mak ko kerjakan
  • etc......
Nampak tak? ok la, memasing pon ade je care tersendiri..macam aku lain..kalau dulu-dulu mase keje, aku pon wish bagai yang zaman sekarang ni buat..tapi, bese-bese je..dan penah bagi present gak..kalau mak aku nak yang sekian baru aku beli yang sekian..dulu aku bagi purse..sebab mase tu aku nengok pursenye dah macam ikan sardin masok dalam tin je..aku pon bagi la..beli kat sogo..mase tu mungkin rezeki aku kot tengah sale gile-gile..aku rembat sekali dua..aku amik la yang berbrand sikit kan..bia ade brand janji pakai lama..bile pakai lama, mak pon asik ingattttt la kat aku..haha*perasan*..bile dapat tu beliau agak teruja sikit sebabnye aku pilih memang tepat dengan kehendak beliau nak..warna dengan design pon ok*kembang sikit*


Mak aku ni job nye cikgu..macam aku punye kos sekarang ni..tapi, mak part lain..mak aja budak-budak buta..dari situ aku nampak kesungguhan mak aku mengajar budak buta macam mane..tanye la budak-budak yang penah satu sekolah rendah dengan aku ni..mereka sume kenal..kenal mak aku je..aku tak kenal pon T__T..ingat lagi membe-membe aku sekolah rendah dulu semua macam da tak ingat-gile aku ni sape..dela beberape membe aku ni..mase tu reunion sekolah rendah..
" eh, dayah *ni membe aku*..wadi tu sape? aku tak bape cam la muke dia "
" korang ni..wadi pon xkenal..dia tu dulu anak cikgu kat sekolah..mak dia yang aja orang bute tuu " 
" laaaa..cakap la..baru kenal..ouhh, ank cikgu haireyah la ni "
Kann..cakap anak cikgu baru sume kenal aku sape..kalau tak de reunion uh, memang tak la..maybe sebab salah aku gak..yela, pas abes sekola rendah terus pindah sekolah lain..dok hostel..kat PD  lak tu..terus lost contact dengan mereka-mereka uh..bukan aku nak pemes glames glabuos abes..jauh same sekali..aku ni sape la nak orang kenal..artis jauh sekali..artos yela..


Berbalik story tadi, sayangilah mak anda dari segala-gelanye..haha..tetibe lak..even mak aku ni kuat membebel mengalahkan peluru berpandu tapi beliau sangat baik..dulu, mase kecik-kecik mak kalau mengaja kitaorang adik-badik kat umah amat sangat garang..kalah cikgu jakpa tau..ingat lagi mak aja aku subjek math..mak aii..tercabut telinge aku..siap cubet sekali..tu yang tak menahan uh..sentapp kulit aku kene cubitan ala-manje-yang-sangat-sweet..yang adik-adik aku lagi la..siap nanges semata-mate kene tahan sebab tak tahu nk kire nombor..kan da kene..


Bile da besar ni, kalau ingat balik memang kelaka..sekarang mak aku da boleh buat aksi remaja sikit..macam gamba gedik-gedik ke..sume kitaorang aja la tu..haha..mak pon da pandai buat lawak..aku yang ngaja beliau..adik-adik aku lagi la..semua gile-gile..termasok aku pon jadi gile teros..kalau semua ade kat umah memang advance..suasana bising nak mati ko tak payah cakap la..so, mak aku pon layannnn kepale kitaorang yang senget ni..


Conclusionnye, SILE SAYANG mak anda..tak kesa la macam mane sekali pon..kalau jenis aku, memang tak tunjuk..satu, sebab segan..yang keduanye nanti kene bahan kaw-kaw ngan siblings aku yang gilosss ni..terima kasih mak atas segala-galanye..




pakai baju same pulakk..ececece





p/s : jadilah cikgu macam aku dan mak..haha

No comments:

Post a Comment