28 March 2011

Welcome kasut baru, Gudbye kasut lama :'((

Assalamualaikum w.h.b

Ouhh..mcm berbulan x update blog nih..aku busy la weh..bukan busy ape..membuteeeeeeeeeee je kejenye..haha..entri kali ni pasal kasut..rase x pelik kot tajuk utama buletin utama rini..aku ni jenis kalau da suke gile kasut memamg akan pakai je sepanjang zaman..sampai dah terkoyak-koyak pon pakai gak..yela, barang sentimental bai..kene la jage..kalau orang bagi lagi la..memang simpan berkurun zaman sebelum perang iraq lagi.

Dulu, mase zaman sekola ramai sangat khazanah harta karun mereka bagi..yela, sekola kan..zaman ingos-ingos meleleleleh lagi *sebab time ni ingos ttibe kua dengan pantas dan deras*..antaranye :

  • kad ucapan *harusla* yang ni mereka handmade tahu..no beli-beli
  • frame juge..kadang-kadang dapat segitiga la, empat segi la..bersegi-segi jadahnye
  • time ni mase geli-geli cikit kot..haha..kumpul doll @ bear 
  • yang ni memang feberet budak-budak hostel macam aku..x tahu la kalo sekola lain..coklat..sekali makan, pehhhh sentap hati mak nak lagi..aku paling suke Black Forest..wajib beli tiap kali balik hostel
  • kalau paling sengkek nak bagi hadiah kan, mereka beli je eskem malaysia 20$ uh pastu bagi..simple..aku selalu dapat..kadang-kadang orang tu bagi la..dak laki ni bagi la..yela, beli kt koop..haha..
Yang mane bende alah kene simpan tuh, aku memamg simpan sampi sekarang..kalau nk publish kt umah memang tak la..sebabnye adik-adik aku la yang mengambil harta tersebut dan menjadi milik beliau..so, baik aku simpan je..kalau da kawen baru aku letak kot :)

Sekali panjang daa muqaddimah..kan da cakap..aku pantang buat essei sikit..da merabu raban..sambung pasal kasut pulak..jenis aku suka kasut yang simple, mudah tuk berlari & berjalan, xde heel *mebi aku da cukup tinggi*..pulak yang otai cam aku ni..x kan la nak pakai girlish-girlish ni bai..memang bukan wadi la..

Aku kalau da suke o pandang sampai termimpi bagai memang aku NAK sangat kasut tuh..sekali tengok choice yang ade aku pilih dari brand BATA..kasut beliau amat menarik *kalau taste aku la* dan sedap di pakai..nak tengok kasut baru vs lama?


nampak cantik lagi kannn


Kasut ni aku mule-mule pakai mase masok study kat kolej..sangat cun n available n sesuai kaki kering cam aku..harge pon memang sangat cun sebab kipas kat ayah aku..tengok beliau punye brand pon da hilang sebab 2 tahun lebih pakai kot..yang ni HAWKEYE punye..selesa sangat sampai bocor-bocor aku pakai eh.. 



terlebih lighting pulakk..ni dari tepi..tengok la..da terkelua-kelua isi


Sekali ko pakai, humagggg aii..macam x berjalan atas tanah..same je rase x payah pakai kasut..mebi haus satu lagi malaysia kan hujan ngan panas je..kalau hujan turunnnnnnn memang la rahmat..dengan kasut-kasut aku sekali dapat rahmatnye..


nampak x hakisan yang telah dimakan oleh hujan..terkelua tapak kasut uh..eikk! de kaki terjuih la


kannn..sume da tengok kasut aku yang amat sangat sayang..*sile abaikan ibu jari tersebut*..ni dalam kamera enpon je weh..tah bape cybershot mengeshot pon aku x tahu sebab tu x xnampak sangat rosak beliau..dan tibe lah mase untuk aku menunjukkan kasut aku yang x bape nak cun sangat..............................................










































































TADAAAAAA.......



same kering macam tuan beliau..taste pon ala-ala kasot lama juge


Aku pon x tahu nape suke sangat jenis macam ni..haha..yang ni harge pon lebih kurang tapi mahal sikit sebab de REFLEXEOGY..tetibe je suke kasut yang de urut-urut bagai ni..da tua ke?

Okey, sekiann..










No comments:

Post a Comment