12 September 2012

Kerja Part Time #6 - Mabuk

Aku sekarang dah start ajar mengaji untuk sorang makhluk kecil. kira beliau ni anak buah kawan aku. kira anak akak dia la yang tinggal di puchong ni. tahun lepas, si kecik ni pernah mengaji dengan aku tetapi sementara je sebab aku dah start praktikal. bila dapat tahu aku keje sementara ni, mak dia sambungkan kontrak balik.

Ini kisah petang pukul enam tadi. masuk hari kedua budak ini datang. memang comel macam kulit orang cina. ikut baka emak. aku panggil dia muchip. si muchip datang dengan sengih sengih.

" dah ready ke muchip nak ngaji? "
" dah cikgu. " *baca ikut nada halus suara budak
" okey. ikut cikgu bace doa dulu tau! "

angguk

" Allahhumma "
" Allahhummaa "
" Bariklana "
" ermmm "

" Cikgu wadi kau ni dah kenapa baca doa makan pulakk. kau mabuk lapar ke apa"

Member aku berdekah dekah ketawa. aku tersedar lalu tergelak terus. orang cakap petang petang ni anasir syaitan dah mula datang. tu sampai doa belajar jadi doa makan tu. betul, perut aku memang lapar.








WR : laptop masih rosak lagi. harap bersabar. aku akan bw

26 comments:

  1. Hahah kesian cikgu dia ;D
    xpe doa makan pun doa juga ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan? terima kasih ambil berat. hee

      Delete
  2. tahniah muchip dapat belajar taranum dgn naib johan wakil sekolah menengah dulu, sodaqallahul 'azeem

    ReplyDelete
    Replies
    1. mudah mudahan. jangan dia belajar dgn ko pule anon :P

      Delete
  3. mohon ante ajar ana ngaji jugak..tapi bukan doa makan..kehkehkeh..ko sengal..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bulehh. ko nak khatam 1 Quran pun buleh

      Delete
  4. nasib baik tak baca doa naik haji, kan?

    ReplyDelete
  5. sama la kita . bila lapar naik mereng . hehe

    ReplyDelete
  6. baa~ CAK!!

    masa gua g pagar umah abg gua siap mengilai-gilai makcik tu...

    ReplyDelete
  7. Replies
    1. ketawa la bro. haha. aku sampai berair mata gelak

      Delete
  8. hahahhaha mabuk angin lebih kot hehehe

    ReplyDelete
  9. Sebelum mengaji, kita makan dulu la yeee

    ReplyDelete
  10. pelahap sungguh anak dara ney =.=' kifkif

    ReplyDelete
  11. Bertuah kau dapat sebarkan ilmu.. Semoga usaha kau mendapat redha-Nya, aamiin.


    Muchip? Adakah nama sebenarnya Muzir, Munif, Muhkriz? hihi

    Akup un pernah tersilap baca doa tu masam nak ajar anak buar aku mengaji dan diaorang tanpa buang masa terus gelakkan aku. ;D

    ReplyDelete