20 February 2012

Praktikal #8 - Makan

Assalamualaikum


Aku tengah mengajar kelas 5 zamrud dalam subjek feqah. masuk bab ke-3 iaitu solat didalam kenderaan. cara aku mengajar adalah baca dahulu kemudian terangkan bagi budak budak lebih jelas dan paham

Hikmah solat didalam kenderaan


  1. Memperolehi ketenangan jiwa
  2. Dapat melaksanakan ibadah sesuai dengan kemampuan seseorang
  3. Sentiasa mengingati Allah dalam semua keadaan dan dimana juga berada
  4. Hidup diberkati dan diredhai oleh Allah


" Okey, baca sama sama kelas. jangan berterabor "
" Hikmah solat didalamm kenderaan. blah blah blah blah "
" Ustazah dah terangkan. kalau tak paham tanya. salin sekarang dalam buku nota "

********
Budak budak dah start menulis. tetiba

" Ustazah, ustazah. kene tulis ke? "
" Tak lah. kene makannn! " *muka cool
" Ahahaha. hahahaha. makan la buku ko tu zaqwan. ustazah suruh kan. ahahaha. hahaha "*budak lain ketawa 





WR : Muka nak tahan marah. dalam hati rase nak sumbat sumbat je pembaris dalam mulut beliau. 

32 comments:

  1. budak tulah yg paing berjaye kelak. kehkehkeh

    ReplyDelete
  2. eee.. kejamnye ustazah wadi..? takut aku.. xmo r hantaq anak aku blajar kat skolah ko.. huhu..

    ReplyDelete
  3. letak gambo cmtu nape ?
    kan aku da lapo ney ! haih

    ReplyDelete
  4. dengan budak form 5 pun nak main perli2.seminggu budak tuh kena perli ngan kawan2.jatuh moral terus.haha

    ReplyDelete
  5. ustazah ni melawak kemain kasar

    ReplyDelete
  6. seb gua tak jadi cekgu..sikap panas baran ni kdg2 bulih terlepas jugak..

    ReplyDelete
  7. amboiii...ustazah garang..haha.

    ReplyDelete
  8. @Samad
    kann? takot 10 tahun akan datang jumpe aku blk ckp dah berjaya. haha

    ReplyDelete
  9. @e4ezzati
    ni ustazah berani. bkn lemah lembut mcm dulu lagi. budak tak makan punye

    ReplyDelete
  10. @Waqheh
    gua pon sampai skg tak abes syak lagi

    ReplyDelete
  11. @jo
    jo, aku tak panas. tp mendidih gak kadang kadang

    ReplyDelete
  12. Beb...gambar gua lukih dah...

    ReplyDelete
  13. alorh ...seronok er dpt ngaja...rse xsabar la plak...hehehe

    ReplyDelete
  14. cikgu cikgu, kena salin semua ke?
    cikgu cikgu, kena buat jugak ke contoh tu?
    cikgu cikgu, dah siap kena hantar ke?
    cikgu cikgu, kalau dah siap salin nak buat ape?
    cikgu cikgu..

    *gua terbakaaarrr jee..*

    haha.. sabolah ustazah wadi...

    ReplyDelete
  15. errr. ustazah kurede? peh. peh... ustazah ajar ank murid makan buku. amboi... *rindu.

    ReplyDelete
  16. ustazah mohon ajarkan saya cara-cara nak makan budok? ;p

    ReplyDelete
  17. ecececeece. budak2 suka ustazah comel dah pandai buat lawak weh

    ReplyDelete
  18. hahaha hamboih hang ustazah!
    pandai loye buruk naa.
    very i loike :D

    ReplyDelete
  19. amboi ustazah rock ni. hehe :p

    ReplyDelete