31 December 2011

Akhir Dan Awal Tahun

Assalamualaikum


Pejam celik celik pejam dah akhir tahun rupenye. laju betol masa kan? masa pon malas nak main kejar kejar dengan aku. tiap akhir tahun nak masok tahun baru musti semangat nak buat azam la, cipta azam la. kemain ligat memasing sampai azam pon makin pemes name beliau dibanggakan.

Nak pasang azam tu memang betol tapi kene la gaya kau mamat dan minah. masa tahun baru islam taknak pulak update ape azam kau. bile aku tengok kat pesbuk kemain azam aku ingin menjadi blah blah blah dan blahh. haktuii je semua.

Dan aku sendiri  memang tak penah nak pasang azam apa apa dari dulu lagi. sebab aku tahu, kalau aku berazam memang hangus la azam tah hape kejadah tu. bajet kau buat la kalau dah pasang azam. aku berani kerat jari kalau anda semua buat azam azam tersebut.

Macam tu jugak kalau nak capai target. kira adik beradik dengan misi dan visi la. kengkonon. dulu ingat lagi mase sekolah, target mahu mencapai 9A PMR, 10A SPM lah hapelah. aku memang tak buat target target. cukup la ape yang aku berusaha selama ni dan tawakal. itu je. terpulang pada individu itu sendiri nak target bape. bila kau dah pungpangpungpang cakap,

" aku target 9A weh " *nada riak dan bangga
" aku tak target pon. kalau dapat alhamdulillah." *budak bagos

Last last sekali tak dapat. haa kan dah malu tu. so, nak target ke nak azam ke boleh tapi buat secara senonoh sikit. tak payah nak menggelabah sangat. paham? kalau tak paham pegi jalan dengan tak paham kau tu.

Lagi satu nak sambut new year la pulak. taik kucing. tak payah weh. aku pon jenis huhahuha jugak tapi tak penah sambut kot. sambut kat rumah sekali makan mekdi dabelcis bege sangat advantages okeyy. tak caya anda semua buat la.

Sepanjang 2011 berlangsung sedikit sebanyak yang aku dapat. biasa la, dah nama kehidupan. mesti ade gembira dengan sedih. cume aku nak perbaiki ape yang kurang pada aku ni dan semoga berkekalan.

Kemain gelabah entri kau wadi. takpe, sekali sekala gelabah. tak salah pon. sekadar penyelidikan aku tentang azam azam bagai ni.











WR : ape azam kau? =.='

44 comments:

  1. aku berazam untuk menunaikan azam aku pada tahun hadapan..

    ReplyDelete
  2. @Fauzan Zain
    berazam lah lagi pada tahun berikutnye

    ReplyDelete
  3. Azam aku nk jd mcm azam(azam adalah seorang manusia)

    ReplyDelete
  4. kembali macho semula...boleh...keh3

    ReplyDelete
  5. selamat tahun baru kak, jalan2 dengan ayu jom kak? haha. :D

    ReplyDelete
  6. azam abang, abang nak kahwin
    boleh dak?

    ReplyDelete
  7. adek sepupu wa nama dia azzam..

    owh lupa nak tanya dia..

    apa azam tahun baru dia tadi..

    hahaha. ;P

    ReplyDelete
  8. kan!! dari sibuk berazam duniawi apa kata berazam utk akhirat. mulakan dengan azam tak lobangkan solat. kan lebih bagus :)

    ReplyDelete
  9. yes. jangan lubangkan solat. weh wadi good luck exam!

    ReplyDelete
  10. @ayuyuuu :)
    selamat juga. jommm! kau belanje akak tahu :)

    ReplyDelete
  11. @fatt
    betol fatt. aku sokong. marilah mengejar ukhrawi demi kebaikan islam sejagat

    ReplyDelete
  12. @Muntos
    haa? aku dabes study la mentos. kihkihkih

    ReplyDelete
  13. keh3...

    buat yg terbaik utk hidup

    ReplyDelete
  14. @Wadi AR

    aku sorang la ni belum habis study. ermmm k

    ReplyDelete
  15. saya realisitk. takda azam. just go through whatever ahead. kehkehkeh.

    ReplyDelete
  16. azam?
    tak kenal la org yg nama azam ni...:p

    ReplyDelete
  17. azam sedang tersedak..ramai bebenar yg sebut nama dia

    ReplyDelete
  18. azam gua tak penah gua tunanikan....

    ReplyDelete
  19. lembab betul diorang kan baru nak sambut tahun baru.. kite dah sambut dah kan mase awal muharram hari tu.. :)

    ReplyDelete
  20. azam jdi lebeh matang ot..hehe

    slamat tahun baru :)

    ReplyDelete
  21. @delarocha
    betol. kasihan sampai tahan-tahan muke merah

    ReplyDelete
  22. aku ada kwn nama azam khairi .. kahkah :D

    ReplyDelete
  23. @Cik Yatt
    jadilah matang. selamat jugak :)

    ReplyDelete
  24. @alif haris
    mohon kirim salam. bersepah org sebut name beliau

    ReplyDelete
  25. Apa!??
    Tak pernah sambut new year???
    Sama la kita..hehe

    ReplyDelete
  26. cukup2 la berazam untuk capai azam2 yang tegendala dulu tuh..
    :)

    ReplyDelete