24 October 2011

Tadika #4 - Sangap

Assalmualaikum

Sekarang musim hujan. dah macam cuaca empat musim pulak kat malaysia ni. sejuk sejuk camni buat aku rase tak tahannn sangat. sebab ape?

- hidung mengeluarkan mukus mukus spora
- tekak bertukar menjadi suara hulk hoganes
- asik nak berbungkus 24/7
- mate dah macam mate kure nak bertelur

Bila aku dah sapu satu jadah ni memang akan sangap terus. dari sekolah menengah aku pakai sampai dah besar 22 tahun aku hidup still pakai jadah yang same. TAK BOLEH PISAH! 

Ingat lagi mase sekolah menengah, kalau habis je cepat cepat beli buat stock. lepas tu, susun tepi tingkap kat katil. dari betol kecik sampai yang besar bapok. dulu, katil aku tepi. senang nak sergah orang lalu lalang kat koridor. keji. 

Bila dapat sapu dalam lubang idong, aku rase macam perghhhh nikmat gile siot. berangin, panas, haba. sapu kat tengkok boleh keluarkan angin. aku memang banyak angin kus kus. serius! memang lemah bile angin kus kus datang.

La ni, bile dah bekerja pon aku guna gak. serius, memang sangap dengan 

pakwe dulu, kini dan selamanya





WR : sejuk la wehh. selimut gua dah macam toto. brrrr

30 comments:

  1. Wa'alaikumussalam....oh,sangat keji perbuatan jerkah orang tu....hahaha

    ReplyDelete
  2. dari cara penyampaian kau tu kak,
    nampak sangapnyaa..ahhaha!

    ReplyDelete
  3. kau baru tahu ke? hahaha ehemmm

    ReplyDelete
  4. tbalik,gua xthn ngan minya kapak..calit sikit pun da panas punggung..haha

    ReplyDelete
  5. sapa yang sangap ni sbenarnya..haha

    ReplyDelete
  6. ingat benda apa laa yang disanggapkan ,hahaha

    ReplyDelete
  7. ingat benda apa laa yang disanggapkan ,hahaha

    ReplyDelete
  8. ingat benda apa laa yang disanggapkan ,hahaha

    ReplyDelete
  9. minyak angin cap kapak..guna bila terdesak je..haha

    ReplyDelete
  10. ko memang kejam wadi... eeee...:P

    ReplyDelete
  11. aku tak suka dgn benda alah tu..kalo kena mata tiada maaf bagi mu la..

    ReplyDelete
  12. minyak cap kapak ni memang legend!

    ReplyDelete
  13. mesti terkincit nye kena jerkah dgn wadi

    ReplyDelete
  14. pening kepala jasper memikirkan perihal kehidupannya... errr pinjam minyak angin boleh?


    ahakss

    ReplyDelete
  15. Hahaha, kte pon ske pakai ni :)

    ReplyDelete
  16. tringat geng kapak kungfu hustle!haha

    ReplyDelete
  17. Kesian sape yg wadi jerkah tu. Lain kali jgn jerkah, baling telur busyuk je. hahahaha

    ReplyDelete
  18. @Hazwan Arif : waalaikumussalam

    @Tasha : lu memang. bia gua curahkan sume nak :p

    @bloghok : gua sangap. haha

    @Akulah Pak Lan : dahtu nak panggil ape? jadih

    @nasyrun : betol syun

    ReplyDelete
  19. @Rara. : rileks rara. sampai 3x kau komen ni. tahu la sangap komen. haha

    @Mohd Izzar : kau memang izz. ade time baru nak amik. haha

    @Zul Fattah : haha. baru tahu ke?

    @Shukri Mohd Ali : betol syuk. sangatt

    @faiz : nape xsuke? sedap woo

    ReplyDelete
  20. @poyotito's : betol. legend gile sampai gua sangap

    @bloghok : memang. hahaha

    @Koyuki : bukan terkincit aje malah terberak sekali yuki

    @Faaein Talip Roy : biasa la kak. wadi kan. haha

    @delarocha : boleh sgt jasper :D

    @Nurnajwa KZ : pakai banyak banyak tahu :)

    @hani : gua pon. haha

    @Amir Baker : ingat nak buat mcm tu . tp xsampai hati pulak. haha

    ReplyDelete
  21. jangan ditelah sudahlah dik. tapi aku lebih suka minyak yuyi cap limau sapu kat peyut. keh3

    ReplyDelete
  22. ingat nak telan aje kak. saje je. haha

    ReplyDelete