01 October 2011

Pilih

Assalamualaikum


Pening jugak kepala nak buat pilihan. cuti lama kat rumah buat aku bosan separuh nyawa. keluarga aku memang galakkan untuk mencari wang lebih. lagi pula banyak sangat pengalaman yang aku kutip nanti.

Mase lepas form 5 aku dah setat bekerja. mula-mula keje nanny. alaa, jaga bebudak tu. lepas abes form 6 bekerja sebagai cikgu sekolah rendah di bangi. and mase cuti semester lepas, aku amik kerja tadika pula.

Dalam banyak banyak kerja tu, aku kumpul kekuatan macam mana nak hadap kerenah murid. dan juga mak aku sendiri pon juga cikgu. banyak jugak aku nak cite sebenarnya. nantilah. aku simpan dalam fridge dulu.

Memandangkan aku dapat dua tawaran antara :

1) bekerja menjadi cikgu 

atau

2) belajar kursus Al-Quran braille

atau

berhenti mempengapkan diri dirumah sahaja






WR : gambar mase sem satu. kepala serong masuk air. motip pon aku tak tahu

40 comments:

  1. Wa'alaikumussalam...

    patut ada option keempat..NIKAH!!
    hahahahaahahaha~

    ReplyDelete
  2. apa kata, kau g bersihkan tandas awam.


    AHAHHAHAHAHAH.

    ReplyDelete
  3. belajar alquran braile tu macam menrik..menjadi guru tu boleh buat selalu..hehe

    ReplyDelete
  4. dua dua best.tapi kalau aku jadi cikgu.ngeh ngeh.

    ReplyDelete
  5. kalau buat ke dua-duanya sekali,rasanya masih boleh buat kot.kecuali,yang pengapkan diri kat umah.lebih baik jangan.rugi.lain lah kalau cuti ketika kerja.maknanya masa tengah santai,gaji masih jalan. :)

    ReplyDelete
  6. kalau diberi peluang mcm tu, aku pilih belajar kursus alQuran tu... :)

    ReplyDelete
  7. hahaha, kreatip la gambaq tu heheheh

    ReplyDelete
  8. hehe.
    tanda berhenti tu.berhenti dulu. pikir jap.

    yang 2nd ni menarik je. lagi pun kau dah pernah jadi cegu.
    tapi kan dua-dua pun bes

    ReplyDelete
  9. kerja memang best bila time nk dapat gaji...:)
    thanks selalu komen kt blog master.. selalu2 la jenguk yea....
    good luck cikgu Wadi kuRede...:)))

    ReplyDelete
  10. pilihlah nombot satu tu. osem kan keje ckgu nie?

    ReplyDelete
  11. jd cikgu laa ok... kerja terjamin... huhu~~

    ReplyDelete
  12. hahaha. buatlah pilihan yang menggembirakan hati sendiri :)

    ReplyDelete
  13. nak balas :

    -kawen lambat lagi hrp maklum. hahaha. kalo ade calon akan diberitahu

    -nanti aku update kerje ape okey. tenkiu all bloggers. korang memang best :)

    ReplyDelete
  14. perghh.. belajar kursus Al-Quran braille.. bestnya.. jika dizinkan-Nya.. kau amik semualah wadi..

    ReplyDelete
  15. kumpul duit banyak2

    mula sekarang!!

    ahaksss

    ReplyDelete
  16. jadi ler diri kamu sendiri..lagi efektif

    ReplyDelete
  17. berhenti dan jadi signboard pun ok gak..takpun lu jadi lampu isyarat warna hijau..biar jln je selalu...

    ReplyDelete
  18. alQuran braille 2 macam mana ek?

    ReplyDelete
  19. amboi kak.
    tawaran hang dapat tu semua cun!
    haha

    plih yg mana yg berkenan di hati.

    sah2lah cikgu kankan?


    :D

    ReplyDelete
  20. buatla bisnes kecik2.jual la pe2 pun kt blog.jgn jual diri dh la.haha

    ReplyDelete
  21. macm dah komen je..tapi xda..haha

    ReplyDelete
  22. hurmmm...pilihan kedua tu cm best. hohoho

    ReplyDelete
  23. baik ko jadi cikgu r.. jd cikgu org buta.. boleh kot

    ReplyDelete
  24. no 2 tu cam beznya...apa2pun wat pilihan ngan bijak..utk diri sendri gak bkn utk org len..ya dop

    ReplyDelete
  25. baek keje awak..duk umah 6t buhsan..hehe :)

    ReplyDelete
  26. pilihan no 5 : tido..hahaha

    ReplyDelete
  27. wadi .. ko p la buat khidmat masyarakat :D hahaha

    ReplyDelete
  28. option ke-3 macam sedap je bunyinya!

    ReplyDelete
  29. jadi.. apakah pilihan mu itu kure-kure.. hahaha.. =P

    ko senyap je.. yang mana satu ko pilih?

    ReplyDelete
  30. pilihan no 2..tp klu xleyh jugop wat no 4..kahwin,hee..:)

    ReplyDelete