06 September 2011

Konvoi Sekolah Raye

Assalamualaikum

Semalam baru balik beraya somban dan port dickson. memang seronok tak tau nak cakap ape. konvoi 4 buah kete. macam nak pegi meminang pulak. semalam juga sempat aku dan kengkure kengkawan terjah sekolah menengah dulu. gile-punye-memori-daun-pisang-ingat-kembali.


Kelas 3IK*ibnu khaldun


" macam mane jalan tar kira math ni. aku sumpah tak ingat "


" pehhhh, kepala hutak aku dah tahap bebal ni. apesal boleh lupe sinus bape cm "


" zzZZzZzz. hoii! membute je keje kau tau. ape, ingat ni sekolah ayahanda kau sesedap oren nak tido "


" wei, wadi. hari ni lauk ape? kalo lauk ayam masak merah aku turun " *dulu kan ade mase mase juadah ape


" malas gile nak buat keje sekolah cikgu jakpa. asik math math math. naik beku sereberum aku "


" weh korang, aku dengar nanti ade sepotcek. kau dah simpan barang ke? jangan kantoi kang memang wassalam la jawabnye "


" aku malas betol nak jage bebudak ni la. kemain liat nak solat jemaah "


" sape lagi yang fly? bosan bai. aku nak kejar nyamok jap "



Begitulah serpihan dialog pujangge mase sekolah dulu. and dulu aku memang malas-gila-nak-mati kalau ade kelas math. sekolah kami dulu memang menitikberatkan math. sampaikan kelas tengah malam pon ade kelas math lagi. dipanggil KELAS EXTREM namenye. kau ade?

Kau bayangkan la lepas sekolah, ade prep. kalau dah prep petang memang jawabnye tidor. serius penat. malam jela mase nak study. and yes, dulu dulu aku kuat ponteng prep. ade sekali tu aku ponteng sorang sorang membute kat bilik. dah aku pegang kunci hostel. sape suruh bagi.

Dan lagi mase sekolah dulu, aku la yang paling kuat membute. siap boleh ejek lagi muka aku tido macam mane. http://www.emocutez.com kurang hajo punye member.


sile potong cikgu. jangan memalu

Cikgu diatas ni la yang mengajar kami subjek math. mase sekolah tu umpama tido math, makan math, sembahyang pon math gamaknye. dan selepas itu, math aku pon alhamdulillah makin pandai sampai la sekarang. kebetulan date yang kami konvoi ni same birthday dengan cikgu ni. alang alang sambutla sekali.
selamat hari jadi cikgu, semoga sihat sejahtera kehendaknye.


raye umah cikgu nisa di somban

Ini lah wajah wajah ex-pelajar sekolah menengah dulu. yang ni je sempat datang. yang lain sume membuto kat umah. ce teka aku katne? bile masing masing berjumpa,

" kau joleh. makin godang perot eh. bape bulan? "


" kau tengok badan wadi. orang makin besar makin naik. ni tak naik naik. orang banyak penyakit macam tula. kene tolak angin melayang " *dorang jeles tengok badan gua stedi selim. kehkehkeh


" apesal badan kau macam mak orang cuak? "


" makin macho kau katek. dulu dulu aku yang mengjengket tengok kau. sekarang aku pulak kene dongak. ciss! "


" kau masok uni bile? malas lak ai nak menapak. hadoii "




Ade banyak perbualan kami dari pukul 9 pagi sampai 10 malam. meriah. masing masing nak bercerita. dari mase tulah kami asik terbahak bahak imbau kenangan lama. dari pagi sampai malam asik gelak gelak gelak gelak. aku pon dah tak tau beza orang ni ketawa ke ape.











WR : Best rupenye mase sekolah ni. rugi bai sape yang tak nak sekolah.

22 comments:

  1. hahaha. mcm mcm dialognya oi!

    ReplyDelete
  2. @kura : kau kene apal beb

    @Chachos Cheezy Wedges : kann. kau pon tak ajak gua. lalala

    ReplyDelete
  3. aku jeles ng ko dpt konvoi raya.
    aku dok uma jew.

    ReplyDelete
  4. pening aku baca dialog kau weh !

    ReplyDelete
  5. Gua fobia nombor, dulu add math Gua dapat 7 zaman spm, sekian...

    ReplyDelete
  6. gu adapat hafal sifir 2 je beb...

    ReplyDelete
  7. sekolah ko pun ada prep petang gak eah. aku,time prep petang selalu jugak tidor, tak pun bace paper, tak pun bukak pot menyembang. haha

    ReplyDelete
  8. raya tahun ni langsung tak dapat konvoi raya dgn kwn2 sekolah. abg kawen punya pasal. besh kan? :)

    ReplyDelete
  9. @muhamad hanif : kau tak reti bace senanye tu

    @Encik Psychopath : tak. makan banyak adelah

    @ORLANDO AHMAD : bagos. gua suke orang jujur mcm lu. meh kwn ngn gua

    @Waqheh : itu dah memadai waqheh.

    @- abdul hadi abdul muti - : kemain banyak pot kau. haha. same la kitee

    @hanaahmad : besttt sgt. kak hana tak ajakkkkkkk pon abg kawen :(

    ReplyDelete
  10. add math mmg sesuatu yg fobia bg semua pelajar...

    ReplyDelete
  11. seyes nak peg mines?? jom2!! tgk hantu bonceng... haha~~

    ReplyDelete
  12. aku tak nak tuntong. nak cik penyu. aum. eh hahaha

    ReplyDelete
  13. dulu benci, sekarang rindu sgt2 dengan sekolah :)

    ReplyDelete
  14. @faiz : betol bro. sibbek gua tak amik

    @Chachos Cheezy Wedges : semangat gile kau. aku segan bai. haha

    @kura : cik penyu mane lak ni. haha

    @PENCONTENG : jgn benci. kann dahh rindu :)

    ReplyDelete
  15. Bestnya..tak sempat buat raya tahun ni..

    ReplyDelete
  16. best kot beraya dengan kwn skolah dlu2..mmg bnyk memori

    ReplyDelete
  17. @Alan Rizque : tak pe. thn dpn ade lagi

    @Luqeem™ : sangattt! thn dpn kau buat laa.

    ReplyDelete