06 August 2011

Situasi di Bazar

Assalamualaikum


Baru la dapat online dengan hati yang tenang. lately, aku sibuk menjadi guru besar untuk menunjuk ajar pembuatan video bagi esaimen subjek TP. setelah penat mengajar untuk classmate sendiri, beralih pula kepada classmate kos lain. bulan ramadhan ni dapat buat amalan mulia tanpa rasa riak wa takabbur mesti banyak dapat pahala kan? 


Tutup muqaddimah sekejap. aku nak citekan situasi di bazar yakni di bazar bandar baru bangi


Situasi 1

" mari mari, air buah kak. sedap. freshh lagi. beli kak, abang! " *tak pose la tu kate sedap   
- penjual air air


Situasi 2

" yeaaaaa, kuih kuih aneka warna. ade kuih seri muke. kuih belang belang ikan pari *why ikan pari?? " =.='  
 - penjual kuih kuih


Situasi 3 

anak : mak, nak beli ape ni? *mate melilau cari cari
mak : japp, nak beli kuih sikit untuk makan nanti
anak : dah jumpe! mak, kite beli kuih badak sumbu tu RM2, kuih karipap RM3, kuih berseri-seri tRM4, kuih lepat RM3 blah blah blahh
mak : sape yang nak makann ni...... 




sungguh sopan dan santun walaupon banyak melahap








Wadi Rede : heeee selamat bersahor!

12 comments:

  1. kann? sy pon comel. *hentak muke kt dpn laptop

    ReplyDelete
  2. Situasi 4 :

    di pasar ramadan nampak org jual air tembikai

    aku : ni air ape bang?
    pjual : air tembikai la x nampak ada tembikai atas tu?
    aku : asal semalam saya beli air abg ni rasa sirap?
    pnjual : er er er er

    rupanya sirap bancuh letak 2 3 potong tembikai..lahanat tol. ikutkan hati rasa nak tempeleng laju2.

    ReplyDelete
  3. pehhh lagi dasat penjual tipu. kahkahkah kene la kau weh. sabar jelah

    ReplyDelete
  4. aku nak kuih badak berendam,puteri mandi,kuih siput,kuih belalang kunyit dan kuih pelanduk dua serupa..

    macam-macam kuih kita jumpa.tapi satu jer kuih yang kita suka.kuih free!haha.

    aku suka datang lewat,biasanya keuntungan lebih pada aku.hihi

    ReplyDelete
  5. taun ni blum ke bazar lg.. dok umah je.. huhu

    ReplyDelete
  6. @ghost writer : haha kau bab free suke beto. ajak aku sekali.
    @Saiazuan : alolo. meh dtg bangi.

    ReplyDelete
  7. kuih badak sumbu?
    kuih apa tu?

    ReplyDelete
  8. @Hans : ce pegi bazar pahtu tanye.
    @ORLANDO AHMAD : orlandooo! hee y rimas?

    ReplyDelete
  9. pergi bazar cuci`cuci mata je..beli bnyak2 nanti xhabis plak..haha
    kimicnol.com??

    ReplyDelete
  10. aku phm perasaan kau kimi. sile brsabar. haha

    ReplyDelete