08 July 2011

Rentetan tangan sakit

Assalamualaikum




Selamat kembali wadi ke dunia blog. cehh! tak payah nk kembali sangat. aku baru je lepas baik tangan kanan aku ni. kalau nak tengok gambar kat sini. serius first time aku kene. tulaa kau wadi. sape suruh lasak lasak. bende ni kene lepas aku blk dari umah kawin kat putrajaya. mula mula rase macam kebas kebas ubi pon ade. aku pon buat buduh jela sebab tak rasa sakit lagi. malam tu pulak denyut makin berlawan lawan. memang aku rase macam nak pitam je. esok pagi memang sakit sangat. terus keluar air mate perempuan aku tahan sakit. hahaha tu bukan wadi sebenar nangis nangis ni bai. adik aku pon bantai gelak. kureng punye adik. 




Aku dah tak tahan sangat pegi la umah atok aku. ouhh, mesti macam pelik nape terus pegi umah atok. sebab umah atok ngn embah aku depan umah je. jalan kaki 5 minit sampai. tak payah nak bazir bazir duet minyak balik jauh jauh. depan umah sudahhh. kau ade?? masa nak urut tu, aku dah start parkinson. sekali embah aku tekannn. menjerit aku satu rumah. sakitt bai. embah aku pon bebel bebel la. beliau cakap camni,



merah kan? bukan photoshop oke
" tangan dahla CILI. pastu sakit plak. aku patahkan terus tau la. "



Mula mula aku tak paham cili tu ape. rupenye tangan KECIK. berdekah dekah aku gelak sampai terkeluar air mata. atok aku pon sama. embah aku urut dia pi tekannya tempat bengkak tu. menjerit jerit aku lagi. bile dabes urut tu lega sikit la tapi still berdenyut gile. pehhh! aku rase macam dah tak de tangan pon ade. mase tula aku pikir macam mana la orang OKU yang takde tangan dua dua belah. aku yang sakit cenggini pon dah meraung raung bagai. istighfar la jap. yela, nak mandi pon payah. mase mula mula sakit tu nak berus gigi punye la payah. kene gune dua dua belah tangan bagi jalan. macam spestik pon ade. wuwuwu~




Alhamdulillah, tangan aku dah makin baik. bile dah baik tu yang boleh taip blog terbengkalai ni. punye la azab nak tunggu. aku gagah kan gak menaip sikit sikit assignment. lepas urut, mak aku bawak gi hospital kot ade terseliuh ke. nak pi xray la. tapi tak nak la. aku nak pi klinik yang biasa sejak dari kecik lagi. klinik homeopathy kat pkns bangi. makan la ubat uh. sape penah makan ubat ni rase la ye. aku penat nak taip. hahaha. Ok la, aku nak makan sukun embah aku bagi tadi. sedappp babeng weh. tengah panas lak uh. bai.



ni la ghupe ubat aku. manesss tau! :)






P/S : minta jasa baik anda anda semua untuk jadi folower kat blog pendidikan aku boleh? nak dpt markah bagi subjek kos aku. lps folow bagi la komen sikit. nanti lecturer tengok adela orang komen. kat BLOG ni tau. makasihhhh sume :)













wadi rede : sambil taip sambil bersin. sakit jantung aku. halaaaaaaaaaaa











4 comments: