24 May 2011

Talking about last sem

Assalamualaikum



Weekdays membuat kan aku malas nak pegi kuliah, kelas dan etc. masok ni dah 2 weeks aku kat kolej yang indah. *sebenarnye tak berapa nak indah pon. nak cite pasal study la entri kali ni. aku sekarang berada pada tahun akhir belajar. Alhamdulillah :) memang tak sangke dah nak abes dah kau belajar kat sini wadi. dulu masok skema skema je. sekarang dah jadi super duper seniority. hebat tak hebat. masok sini dulu pon tak jangke sebab ayah suroh masok. nak tak nak kene gak. nasib baik ade course favourite aku iaitu perguruan.





Sejak dari secondary school lagi, aku simpan cita cita menjadi seorang cikgu. ye, dan tahun depan InsyaAllah akan bergelar tittle tersebut. dalam sem ni aku kene bekerja keras untuk menaikkan pointer aku kepada lebih tinggi. subjek aku rase memang agak tough sangat sangat. rase nak terkucil dalam seluar pon ade. kali ni jam kredit aku sikit lagi melampaui batas selama 20 jam kredit? cool kan? sepatutnya dah  last session makin kurang la jam kredit. tak pela, janji jumaat tak de kelas. suka kau wadi bab takde kelas ni. 





Mase hari register tu, paling seram sejuk bile nak tau result. pehhh anda pon penah rase jugak kann. macam tula aku rase. bile dah print sume alhamdulillah sangat sangat, tidak mengecewakan. baik dan meningkat sikit. dapat sikit pon jadi la even sem lepas aku banyak sangat tidooooo. bile aku tengok subjek pehhh memang fakulti bagi kaw kaw punyeh. opkos kene sturggle lebih. paling aku suke sekali subjek taranum. heh, memang sangat la. tak sabar aku nak study subjek tu.





Nak cite pasal taranum tu, mase secondary aku penah masok competition. bukan nak bangge diri bagai tapi hanye sekadar perkongsian yang aku pernah masok dan mengalami sendiri. orang panggil pertandingan tilawah al-quran. huyoooo cite nak hebat je. tapi, memang betol la aku penah. tak caye nanti aku tunjukkan sijil sijil siap medal sekali. pernah mewakili sekolah dan pernah berjaya merangkul tempat kedua peringkat negeri. tak pernah dapat winner =.=' ape pon, alhamdulillah sangat sebab aku dianugerahkan bakat sebegini. sekarang aku pon masih belajar cara cara tilawah dengan betol. dulu, mak selalu hantar kalau ade kursus tilawah, tajwid bagai. rase syok jugak belajar bende baru. yela, dah bape tahun tinggalkan. mau terkangkang kalau tetibe ustaz suroh bace ke hape. sebab tu aku suke sangat tengok akademi al-quran. teringin gak nak masok tapi takde rezeki lagi kot.





Berbalik cite pasal study, sememangnya semangat telah datang *baru dapat hidayah kot. doakan aku semoga cemerlang dunia dan akhirat. dan akhir sekali aku nk kongsikan sedikit gambar yang tak pernah berubah mase sekolah menengah hingga dah nak habis belajar pon still menggunakan kaedah terbaik didalam kelas. dan aku adalah juara title tersebut.





#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#





cool bukan?



















p/s : lepas ni nak udpate laju laju sebab makin busy. stressssssss =.='

















































No comments:

Post a Comment