06 May 2011

Cinta, Cinta, Cinta part II

Assalamualaikum w.h.b



Awal pulak aku bangon sejak empat menjak ni. ade pape ke? neway, aku dah kering sangat idea nak taip ape dalam blog jebon ni. nak je amik otak dalam kepala aku ni then perah kasi jemor kat bawah matahari. baru berfungsi sikit kot. ouh ye, baru teringat nak update pasal cinta yang dalam entri ni. bari teringat beb. aku pon tak tahu nk kupas bawang ape. dalam 2 hari lepas kot kalau tak silap, ade member aku ni call. call semata sebab besday. ciss! memang nampak nau sayang gile kredit. beliau ade cakap kt aku lebih kurang la ayat camni,


ehh, wadi buat blog sebab nak luah perasan ke hape? memang nak kongsikan kat orang eh?


oke, disini nak sampaikan bahawa aku buat blog ni bukan sebab nak luah perasaan jiwang hape bagai. tidak same sekali. dan aku cakap kat beliau balik, blog ni hanya separuh dari hati aku. faham tak? SEPARUH DARI HATI. maksudnya selebih dari tu, memang aku tak kongsikan. eh, suka hati aku la tak nak kongsi langsi bagai. ye, aku ni memang lain dari yang lain. nak kongsi masalah dengan orang memang cukup susah. apetah lagi dengan roommates, bestfren etc. sebab tu sape yang kawan dengan aku akan cakap,


alahh, tak payah nak tanya sangat la. buang mase je tanye wadi. happy je manjang. susah sangat nak tengok ade problem. ntah-ntah, problem yang takot tengok beliau.


haaaa kau tengok, sempat lagi bahan tuh. alahh, aku ni jenis tak kisah bai. sume orang aku kawan. okeh, berbalik pasal cinta tadi. aku nak tanya la, sume orang penah rase psl cinta kan? tipu la tu kalau tak penah cinta berok. tak berok pon unta. aku pon penah gak. biasa la, orang pi sekolah belajar ni tak, sakannnnn ngan cinta kau. muda bai aku ni bercinta. hahaha tapi sayangggg ape peribahase yang hujan panas tu. alaaaa tengok. kan dah lupe. tula, asik makan kerengge je. haa ingat dah. ingat cerah sampai kepetang, rupenya ujan di tengah hari. weh, aku men rembat je ayat peribahasa aku.




Lama jugak la bercinta dalam 4 tahun lebih. nak kata bangga tak sangat kot sebab aku ni jenis biasa je. yela, memasing dok hostel nak jumpa macam mana la kan. kalau jumpa pon sebulan sekali. kalau ex- balik kadang-kadang aku pulak tak baliknya. gedik! then, setelah melayari kapal percintaan akhirnya berkecai hancus mikus sungguh relationship titanic ini. tak sempat nak berlabuh. karam kat tengah-tengah laut. kesiannn betol. aku sikit pon tak nak nangeh bagai macam zaman sekarang ni. even relation EMPAT TAHUN BEB. serius! aku rasa, kalau kau kat tempat aku mau nak tarah perot sebab frust sangat-sangat.




Kau pon tahu bace news tiap-tiap hari, psl cinta je nak kill sane sini, kill yourself. ouhh wtf sungguh! tolong la, ade otak LU PIKIR LA SENDIRI. wei, cinta ni akan datang bila-bila mase tau. kau kene tunggu je. aku pon nak ingatkan diri sendiri ngn mereka kat luar sana. sape tak nak cinta, mencintai dan dicintai *muntah* of course sume orang nak bukan. lagi-lagi aku ni haa. dah la abang tak de, kakak apetah lagi. aku la kakak ngan abang kat umah untuk mencurahkan kasih sayang bagai. puiii! sejak aku break memang aku rase rilek je. tapi tula, paling effect sangat-sangat kat result spm aku. nak kate kantoi tak sangat la cuma kurang baik sikit. orang cakap sederhana je. tak pela, aku redha. nak marah pon tak guna sebab salah sendiri kan. so, aku pikiaq dalam-dalam bia kan ajela dan sikit pon aku tak marah. cuma, aku pegang kata-kata ni dalam entri lepas,


WHAT GOES AROUND COMES AROUND


Tak pela, aku pon jenis biar kan je. sikit pon tak kesah. tapi tu la, sampai sekarang aku masih tertanya-tanya ape reason sebenar kita break? sebab ape? tolong bagi aku alasan yang kukuh dan kuat. itu je yang aku nak dengar sampai sekarang.

















p/s : aku tak mengharap kau datang lagi sebab Tuhan itu Maha Adil sebab Dia telah bagi yang TERBAIK untuk aku dan kau. bukan mengungkit kisah lama tapi kebenaran yang sakit untuk aku telan.

No comments:

Post a Comment