03 November 2011

Tadika #6 - Bibik VS Punai

Assalamualaikum


1600 p.m

" Dah dah, bangon bangon bangon! "

" Naik atas cepat susun bantal, tilam macam biasa "

" Cikgu cikgu kene bukak baju ke? " tanya armani terpisat pisat

" Tak lah. bukak mulut awak tu. yelah sayang armani intan payong meluap luap "*budak budak kan. kau kene paham


..............................


" Eyy, dah dah. mandi cepat. jap lagi nak makan la, hape la. "

" Cepat la mandi irdina martopo marjongkong *nickname ni. asik nak borak aje "

" Basoh muka, korek taik mate tu. kumor kumor mulut. Jirus kencing tu. jangan bagi bau "

" Haa mandi la cepat. basoh MIMIK tu. sabun sikit biar wangi. awak ni nak wangi sikit pon tak nak "

"Cepat la, nak sabun la piqahh. cikgu wadi suruh wangi wangi "


..............................


" Sabun la badan awakkk ni. ishhhh. tu, korek ketiak masam awak. gosok gosok biar terjongos daki"

" hik hik hik. jongos tu ape cikgu? "

" Dah laaaaaa awak ni pon. buat lawak sikit nak tanya tula ni la. mandi cepat. tu basoh la BIBIK awok tu. ni basoh gitu je. mane tak bersih. " *aku memang pentingkan kebersihan

" Cikgu, cikgu. *goncang bahu aku bukan panggil BIBIK la. ni PUNAI *sambil lap lap bende tersebut dengan towel "










WR : macam macam hal. nasib gua stedi. tau la musim tengkujuh sekarang

20 comments:

  1. ek..takkan budak pompuan pun panggil punai.hahaha!

    ReplyDelete
  2. hahaha.. jadi cikgu tadika.. kesabaran kenalah tinggi.. pastu jangan ajar perkataan yang dia orang tak paham.. nanti mula lah dok tanya macam2.. hahaha.. ;p

    *wadi aritu ada minta FB akak kan.. FB tu nama sama ngan nama kat blog ni.. tapi.. akak jarang2 on9 FB..

    ReplyDelete
  3. budak2 skrg dah well educated you know

    ReplyDelete
  4. walaweh kau. cikgu steady nie. aku pon jadi anak murid kau laa ;)


    bak satu mikeymouse tu.

    ReplyDelete
  5. cikgu mengajar ada pakej mandikan sekali kah? keh keh~

    ReplyDelete
  6. cikgu wadi ambil kesempatan yeeeeeeeeeeeeeeeeeee. hahaha

    ReplyDelete
  7. HA HA HA boleh tahan . siapa ngajor nye .

    ReplyDelete
  8. Selamat Hari Raya Aidil Adha wadi!..

    ReplyDelete
  9. mortopo morjokong itu name yg indah

    ReplyDelete
  10. @ghost writer : tak. budak pempuan pgl mimik la bro. hee. kan ade ckp kt atas tu

    @Shukri Mohd Ali : ye, punai itu

    @ORLANDO AHMAD : haha. xlah, gua kan kurekure

    @Faaein Talip Roy : tulah pasal kak. aku kt sane diam byk je. haha

    @Akulah Pak Lan : betol cik lan. mereka ingat aku xtahu kot

    ReplyDelete
  11. @Rara. : hee. meh sini syg busuk jd anak murid aku

    @bujal X : haha. mustilah. ni sebab ade budak transit la bro

    @Goblogz : aku pon terpaku sampai memakukan diri

    @kura : aah, aku sukeeeeee sangat bab camni. haha. kau gileeee

    @si robot comel : heee

    ReplyDelete
  12. @Rara. : hee. meh sini syg busuk jd anak murid aku

    @bujal X : haha. mustilah. ni sebab ade budak transit la bro

    @Goblogz : aku pon terpaku sampai memakukan diri

    @kura : aah, aku sukeeeeee sangat bab camni. haha. kau gileeee

    @si robot comel : heee

    ReplyDelete
  13. @HEROICzero : haha. gua tak ajar bro

    @Faaein Talip Roy : selamat kak :)

    @Raden : akakkkkkkk radenn. betol, base jawa barangkali

    @wajibtayang : hahaharun

    ReplyDelete