07 January 2011

Minyak naik! Aku pon naik angin!

kelmarin kalau xsilap aku keluar dgn sahabat baik aku ni..aku br abis kelas..tgh2 jln tu ttbe plak hujan..stuck plak sbb aku bwk projek aku ni..n then amik keputusan rehat kt masjid n solat asr..hujan lame pulak tu..xpela,aku pon tggu ngn membe aku ni..

ttbe otak aku pikir nk col sahabat aku ni..da dpt beliau terus ajk aku kua nk tmn mkn skli ngn membe aku ni..ttbe dpt 1 mesej dr mate aku suroh belikan minyak atar masak sebab dabes kn..aku pon ok la..lps da makan2 tue aku pegi la cari minyak..mule cari minyak kt 1st kedai tue aku cari2 la gk..dlm hati ckp xkn xde? aku pon tnye la acik kedai tue..

wadi :
acik,minyak masak ade?
acik :
xde la dik..sudah abis
wadi : ??

aku pon blah la..cari kedai cine plak..masok2 trs g kt pot tmpt minyak..yg tggl minyak bunge matahari je..aku jd pelik..pesal sume kedai ni? buat komplot xnk jual kt aku ke? mule dah pikir mcm2..aku pon tnye la apek tue..

wadi :
err,bos..minyak masak ade x?
apek :
tak ada la..itu aja yg tinggal..lain sume abis..

aku trs blahh ngn muke masam..bengang doe minyak sume xde..sampi kt hostel aku ckp la..minyak xde..nanti gune minyak rambut je..terkekek-kekek aku ngn kak iza gelak..


yg jadi masalahnye,apesal minyak abes? aku pon xphm nape kerajaan ni suke2 beliau je nk naik harga..minyak kete naik sume bende alah bagai naik..ingat rakyat ni sume keje doktor,lawyer,lecturer ke gaji besa2..xmatang sungguh!

awak tue menteri ikot dan ko je..tw la kaye ingat sikit org bwh..mane pepatah melayu ko
rakyat didahulukan pencapaian diutamakn
aah,dahulu la sangat kan..kdg2 nk je aku jumpe PM tue ckp dpn2..boleh x? aku bukan nk komen psl politik ke ape tp klu dorg kt tmpt kite mcm mne? penah xdorg pikir?

haiih,mcm2 hal..xphm la..makin tua makin kosong kepala..xpe2,kite tengok je sape yang memerintah thn dpn..kite tggu dan lihat..




nk beli minyak masak pon berkire..apetah lagi nk mkn mhl2..kesimpulannye,korg xyah la beli minyak..masak gune air je..kukus..xbanyak penyakit kn?

No comments:

Post a Comment